Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Mitä taide on?
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 18.59

Onko tämä taidetta?

Miksi?

-Harri

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: AnnaLéé (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 22.09

Minulle... jaajaa... no tuota... ei oo taidetta, mutta jollekin muulle saattaapi olla. En nauti tollasesta sekamelskasta ja musta taiteen täytyy koskettaa kauniilla tavalla... Korostan siis edelleen, MINUSTA...
En itse "taiteilisi" tollasta, ei sovi mun tyyliin.

Muita kommentteja?

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 30.lokakuuta 2002 3.24

Jaa, toi oli kyllä sekamelskaa -niin kuin aikaisemmin sanóttiin,
mut pienillä parannuksilla saa tostakin taidetta...hehe,

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: T-Punk (IP rekisteröity)
Päiväys: 31.lokakuuta 2002 0.41

Taide on luomista, mielikuvituksen käyttö, itsensä toteuttamista ja suurimmalta osiltaan yhteiskunnallisesti ali-tai yliarvostettua paskaa. Taide sanan merkitys on kadonnut ja sitä tehdään liian paljon vain sen vuoksi että halutaan olla parempia kuin muut.... Mutta joo. Tehkää taidetta, kuin, kuin....Kuin selittäisitte asioita itsellenne.
Jos haluat toteuttaa itseäsi luomalla kuvaan sekamelskan, niin miksi ei? Silloinhan toteutat itseäsi. Minä kirjoitan paljon yhteiskunta-poliittista tekstiä ja kuten moni arvaa, on minua kritisoitu monta kertaa siitä. Paskat niistä. "Kerron kuten näen en kuten pitäisi nähdä".
Anteeksi kiroilu. Vähän huonompi päivä tämänpäiväinen kuin eilinen.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Vainaja (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2002 16.00

No mitä minä näin se on hyvin sekava ja taidetta voidaan luokitella monella tavalla.

Esim:

1.
Tuo kuva voisi olla nuorten uusi en keksi muuta, elikkä modernia jotain sinne päin.

2.
Tuossa ei ole mielikuvitukseen liittyvää mitenkään ja uskoisi että jokaisella on vähänkään sitä.

3.
Minulla tylsä pistän noita kuvia noin elikkä kuvan luominen, halutaan kertoa jotain noissa kuvissa.

Emmä tiedä mä olen ihan joo... unohdetaampas tuo, emmä ole koskaan hyvä sanomaan mitään.
No tuossa olikin mun mielipide tai mitä minä huomasin.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.marraskuuta 2002 23.03

Taide kohottaa meidän ihmisiksi -Jumalan kaltaiseksi luojaksi.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 21.30



¨vanhankansan sanoin taide on yksinkertaisesti taiten tehty -se on aika naseva ilmaisu...mut kyllä sitä voi tietenkin mystifisoidakkin -ettei se nut pelkkää hyvää
työtä oo vaan siinäon taiteellista silmää sekä hallittua tunteitten yms. esiin tuomista.

Tää keskusatelu mikä on taidetta on mulle kyllä välillä tyhjänpäiväistä jorinaa, mut hauskaa kumminkin. emmää viitti itsekseni kelata ku mä duunaan jotain, et onx se taidetta vai ei. Tää on sen sorttista spekulaatioo johon ei tuu varmaan ikinä löytyyn tyhjentävää vastausta -siksi mä tyydyn tohon vanhankansan viisauteen.

Kysyin mutsiltani (MAALARI)tästä, ja se sanoi ety vitun typerää kysyyy tommosta...hehe se harvoin hermostuu -piti mua ihan pöhkönä.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 21.39

Niinn toi taide on kuin insinöörin duunama sarjakuvamainen käsitys siitä mikä on taidetta -ei kolahtanut....mut teen itse joskus paljon paskempiakin, mut makuasiat ovat makuasioita.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Zeda (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.tammikuuta 2003 21.01

hmm..taidetta voi olla viiva paperilla. Kyse on siitä, ketä sen viivan siihen paperiin on sutaissut. Itse jos huitaisisin valkoiselle paperille tavallisen harmaan ja elottoman viivan ja väittäisin sen olevan tie, sitä tuskin kukaan arvostaisi. Mutta jos saman tekisi jokin lukuisista kuuluisista taiteilijoista, eikös ihmiset pyörisi sen ympärillä, ihastelisivat ja arvostelisivat! No niin...eksyin taas aiheesta, mutta oli pakko saada purkaa tuo paperille..
Minä en henkilökohtaisesti arvosta tuollaista "sekamelskaa", mutta samapa tuo...

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Asta (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.helmikuuta 2003 1.15

Hei kaikille!
Olen uusi täällä, mutta nyt on kyllä pakko heti lausua mielipiteeni tästä asiasta... Enpäs olisi ikinä uskonut, että taideihmisiltä lähtee tuollaisia "ei se ole taidetta,se on sekamelskaa"-mielipiteitä. Olen vähän järkyttynyt tuosta asiasta.
Taidekäsitykset ovat toki kovin henkilökohtaisia, mutta jos taiteilija(ei siis vain nimeä omaava) laittaa teoksensa nähtäville (ja vaikkei laittaisikaan), se on taidetta. Kun kuvaan näkemykseni jostain asiasta, niin tulos on ilman muuta vilpittömästi tehtynä taidetta. Esimerkkinä ollut kuva heitettiin kenties vitsinä keskustelunaiheeksi, mutta saa taide toki hauskaa ja kokeilevaa olla. (Nykytaide usein ärsyttävääkin.) Minulle siitä tuli ihan mielenkiintoisia ajatuksia koskien tietotekniikkaa ja luontoa ja niihin sukeltavaa vauvaa. Jos teoksen nimi vielä oli tuo "mitä taide on?", niin se oli mielestäni sangen ovela!Hyvä Harri.

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 3.helmikuuta 2003 11.09

Kiitos Asta näkemyksistäsi ja tulisesta vastauksestasi kysymykseen. Menit kysymykseni ytimeen. Palautteesi rohkaisemana teokseni sai nimen "Mitä taide on?".

Ja tervetuloa Ajatukseen. Toivottavasti Ajatus antaa sinulle vähintään yhtä paljon kuin sinä Ajatukselle. =)

-Harri

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Asta (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.helmikuuta 2003 16.50

Kiitos kauniista sanoistasi Harri. Tästä asiasta pitäisi melkein käydä enemmänkin pohdiskelevaa keskustelua. Nykytaide ja ihmisten suhtautuminen siihen on todella kiinnostava aihe. Hienoa, siitä vain kiasmaan sitä työtäsi kiikuttamaan!winking smiley

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Corellamus an Daremus (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.syyskuuta 2004 16.35

Ajankohtaisena nykytaiteen ja mutenkin taiteen hmm.. noh paskat..

Kissantappovideo? Taidetta vaiko täyttä paskaa?

Sadistien mielestä selkeetä taidetta.. toisten mielestä eläinsuojelurikos ja siten tuo "taiteilija" mielenvikainen "nero"...


Siis mitä on taide? tongue sticking out smiley

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Angel (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.helmikuuta 2005 11.03

Mielestäni tuo on taidetta.. VAIKKA ite en koskaan taiteilisi noin niinkun eräs toinenkin ssanoi en ees tiä kuinka hieno tuo oli mut mielestäni se on taidetta.. eihän taide ole aina sitä mistä ite pitää.. täytyy miettiä aina monelta kantilta.. Kysymys "mitä taide on?" on erittäin hankala kysymys ja kysymys jota täytyy todella miettiä ja jälleen myös kysymys johon kukaan ei voi vastata oikein..

Re: Mitä taide on?
Kirjoitti: Corona (IP rekisteröity)
Päiväys: 4.toukokuuta 2005 20.06

Minusta se oli taidetta. Ja hienoa sellaista. Taiteeseenhan ei aina tarvitse öljyvärejä tai muuta sellaista, vaan taidetta saa aikaisiksi myös koneella. Kiinnostava ja hienosti tehty kuva.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.