Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Palautteen hyödyt
Kirjoitti: BlackCat666 (IP rekisteröity)
Päiväys: 27.maaliskuuta 2005 15.00

Näillä sivuilla ei hirveästi taideta kommentoida toisten tuotoksia?
Minun mielestäni huono asia.

Yksisanaisten ihQtusten saaminen ei välttämättä ole niin elintärkeää, mutta kunnon kritiikki auttaa huomaamaan virheet joita ei muuten olisi huomannut. Ja auttaahan se tietenkin kehittymään kijroittajana, näkemään tekstistään uusia asioita.

Myös kritiikin antaminen kehittää. Kun löytää toisten teksteistä "virheitä"/häiritseväiä asioita huomaa miten paljon ne vaikuttavat tekstin laatuun ja osaa itse välttää samaa paremmin.

Eli palautteen, varsinkin kritiikin, saamisesta ja antamisesta on hyvötyä.

Re: Palautteen hyödyt
Kirjoitti: Zapack (IP rekisteröity)
Päiväys: 31.elokuuta 2005 0.00

Olen ehdottoamsti samaa mieltä asiasta ja kannatan kommentteja Vain ajatuksen jäseniltä tough mutta niin että ne näkyisivät tuotoksen perällä.

Re: Palautteen hyödyt
Kirjoitti: Níniel (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.huhtikuuta 2006 18.36

Jeip.Ja kehujen ja kritiikin antamisessa kehittyy myös itse.Se,että löytää ja osaa pukea sanoiksi mitä kuvassa näkee,auttaa huomattavasti itseäkin ymmärtämään taiteen päälle.Siinäkin samalla kehittyy.Plus lisäksi se että saa omistakin töistä palautetta ( niin neg. tai pos.)auttaa paljon,kun haluaa oppia uutta ja kehittyä.Ainakin näin minulla itsellä.
Mutta toisaalta.On sitten niitäkin henkilöitä,jotka eivät osaa antaa rakentavaa palautetta.Ei sekään mukavaa kun joku haukkuu työsi aivan täysin,mutta ei kuitenkaan kerro syitä että miksi niin on.Eli toisaalta tämäkin on vähän kakspiippuinen juttu.No,kaikilla asioilla on varmastikin hyvät ja huonot puolensa.:>

Re: Palautteen hyödyt
Kirjoitti: Ninni (IP rekisteröity)
Päiväys: 26.toukokuuta 2006 22.02

Kerrankin järkevää porukkaa smiling smiley Ei vaan ihan tosi, kun jokunen aika sitten tänne liityin, luulin että keskustelua syntyy ja kommentoidaan aktiivisesti. Siksihän nuita tekstejä tänne muiden luettavaksi pistetään, vai? Ja rakentavaan kommenttiin kuuluu myös rakentava perustelu.

Re: Palautteen hyödyt
Kirjoitti: medeiaz (IP rekisteröity)
Päiväys: 20.kesäkuuta 2006 3.47

Näyttäkää minulle ihminen, joka sanoo hyväksyvänsä vain rakentavan kritiikin ja näette ihmisen, joka ei hyväksy minkäänlaista kritiikkiä...

Kriitikko on eunukki: hän tietää miten temppu tehdään mutta hänellä ei ole siihen vehkeitä.

No eipä vaiskaan, hyväksihän nimenomaan rakentava kritiikki perusteluineen on. Kunpa vain ihmiset olisivat hienotunteisia toisiaan kohtaan ja muistaisivat, että palautettakin antaessa mittapuuna ovat loppujen lopuksi omat mieltymykset - kovin moni täällä tuskin on suorittanut taiteessa tai kirjallisuudessa maisterin tutkintoa tms.

Tekniseen puoleen on helpoin antaa palautetta, muussa onkin jo kyse makuasioista. Jonkun mielestä asia pitäisi ilmaista tietyllä tavalla ollakseen "hyvä", toisen mielestä toisella. Oman mielipiteensä voi sanoa kauniistikin tyyliin: "itse en erityisemmin pidä tämäntyylisistä maalauksista, mutta käytät hyvin värejä ja siveltimenvetosi ovat herkkiä, jatka samaan malliin", jaadajaada.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.