Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Kiusaa?
Kirjoitti: Empsu (IP rekisteröity)
Päiväys: 15.helmikuuta 2006 18.02

Mun veljeni kiusaa mua siitä että oon 11v ja kirjoitan runoja. Mitö siin on tyhmää????

Re: Kiusaa?
Kirjoitti: Perenner (IP rekisteröity)
Päiväys: 17.helmikuuta 2006 12.05

Runouteen vaaditaan ainoastaan elämänkokemusta, ja se on siitä huolimatta vain harvojen laji. Siksi runojen kirjoittelu mielletään helposti hyvin sovinnaiseksi ja epäaidoksi puuhasteluksi, koska todellista sanottavaa on vain niin harvoilla.

Hyvin paljon riippuu myös siitä miksi, miten ja mistä kirjoitat. Hömppävaaleanpunaiset rakkausrunot eivät välttämättä vetoa veljeesi, ja 11-vuotiaan elämäntuska on parhaimmillaankin naurettavaa. En voi kuitenkaan tietää tästä mitään, koska et ole vielä julkaissut täällä.

Veljelläsi voi olla myös väärä käsitys runoudesta. Hänen iässään minä tunsin vain Leinon ja Tabermanin, jotka eivät poikien mielestä varmaankaan ole mitenkään miehekkäitä hahmoja. Sitä paitsi jostainhan sisarusten täytyy toisiaan kiusata. Pikkuveljeni ivasi ja ivaa yhä edelleen minuakin runojen kirjoittamisesta.

Re: Kiusaa?
Kirjoitti: Empsu (IP rekisteröity)
Päiväys: 4.maaliskuuta 2006 0.40

No minä olen laittanut pari teosta mutta ne eivät ole tulleet esille vielä. tässä liite yhdestä runostani..

Re: Kiusaa?
Kirjoitti: Perenner (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.maaliskuuta 2006 16.00

Otan ikäsi huomioon ja sanon, että olet keskitason kirjoittaja. Sateessa on aiheeltaan ja käsittelyltään melko tavanomainen. Sanontasi "ketä vasten itkeä kuin taivas" oli kuitenkin hyvä oivallus. Perusasioihin kuitenkin kuuluu, että ei koskaan kirjoiteta "sua", vaan "sinua". Älä myöskään poikkea tavallisesta sanajärjestyksestä ilman pätevää syytä.

Kaksi proosatekstiäsi olivat kielellisesti melko hyviä. "Koti arestiin" tosin on yksi sana, samoin "kossu pullon"(en ole varma saako sitä paitsi kirjoitetussa tekstissä edes lukea kossu). "Apinoi" ei ole myöskään hyvää kieltä, se voidaan korvata sanoilla "tee kuten hän".

Erityisen hyvää on, että kirjoitat asioista, jotka itse tunnet. Voisit tosin koettaa vastata seuraaviin kysymyksiin itseksesi: Miksi Milla omaksui elämäntapansa? Miksi Heidin oma oli parempi? Oliko Terrin tarinassa realistinen loppu, eikö se ollut vähän liian kaunis?

Sitten kysymyksiä runojasi varten: Miksi tarvitset jotakuta, eikö itsenäisyys ole parempi vaihtoehto? Miten vältät silloin tunteettomuuden? Onko sinulla oikeutta unohtaa? Onko järkevää pitää oman olemassaolon syynä toista ihmistä?

Näissä kaipausrunoissa on nykyään jo konvention tunnusmerkit, älä siis sano ainoastaan : "Kaipaan sinua", vaan "Kaipaan sinua, koska..."

Lassi Miinalainen

Olemme ilman
suuntaa ja merkitystä,
ilman nimiä,
mutta olemme silti,
ja siinä on tarpeeksi.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.