Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 24.lokakuuta 2002 22.50

Maaliskuussa on se aika vuodesta jolloin Ajatuksen tulee maksaa vuosittainen maksunsa Ajatus.org domainista sekä www-palvelin-tilasta.

Tällä hetkellä käytämme Neutechin palveluita ( [www.neutech.fi] )

Meillä on myös MySQL tietokantatilaa käytössä 30Mt. Yhteensä näistä on 150e/vuosi maksua.

Pitäisi keksiä jokin tapa kattaa nämä kulut. (Ja jos joku tietää halvemman paikan josta saamme vastaavaa/parempaa palvelua, saa kertoa. Ajatus tarvitsee PHP4 sekä MySQL ja paljon levytilaa, sekä domainin ja kaistaa.)

Jos keksitte jotakin, kertokaa!

Kenestä olisi sopivaa pyytää vapaaehtoista jäsenmaksua tai vapaaehtoista kannatusmaksua jäseniltä?

Olisitko sinä valmis uhraamaan pari euroa vuodessa Ajatuksen puolesta?

Ideoita? Entä jos valmistaisimme yhdessä jotain myytävää? Mitä se olisi? Postikortteja? Lehti?

-Harri
Ajatuksen ylläpitäjä

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: T-Punk (IP rekisteröity)
Päiväys: 26.lokakuuta 2002 1.26

Toi lehti kuullostaa sairaan hyvältä! Tekstiäkin tulisi varmasti tupaten enemmän kun kaikki kilpailisivat siitä kenen teksti siinä lehdessä julkaistaan...Heh...Mutta joo, mulle ainakin kävis aivan loistavasti se että maksaisin esim.tilisiirrolla jäsenmaksuni jollekkin tilille. Ajatus.net voisi vaikka avata oman tilin, johon voisi laittaa säilöön kaikki rahat mitä saadaan haalittua....
Mutta toi lehti juttu kuullostaa edelleen yhtä hyvältä kuin minuutti sitten. Ehkäpä jos saisimme tarpeeksi hyvää materiaalia niin voisimme jopa myöhemmin ajatella kirjan julkaisua, johon kerättäisiin kaikki "parhaat" teokset täältä. Mutta kaikki aikanaan ja muutkin voi kommentoida. Postikorttejahan voisi vaikka tilata sieltä lehden sivuilta sitten. Mainoksia katsokaas...Heh...No joo, annan muillekkin puheenvuoron. Tää keskustelu-foorumi oli muuten todella hyvä idea. Kiitos!

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: AnnaLéé (IP rekisteröity)
Päiväys: 28.lokakuuta 2002 12.56

Joo, rahaa on saatava, sen kyllä ymmärtää. Oon valmis ainakin johonkin jäsenmaksuun tai vapaaehtoseen kolehtiin... Ei oo huono idea myöskään joku yhdessä tehty lehti tms. Kuka niitä sitten ostas? Kadulle megafonin kanssa kaupittelemaan? winking smiley No ei, kyllä mummo varmaan ostas... ... ...

Ideoita? Mä ilmottaudun ensimmäiseksi vapaaehtoseksi mihin vaan duuniin kunhan saadaan Ajatus pysymään tässä missä sen kuuluukin olla!

Hienoa. Nyt pitää vaan saada aikaan kunnon keskustelua aikaan tällä foorumilla!

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 3.09

Postikortteja, lehtiä yms. kuullostaa kannatettavalta..mmm ja jokin kolehti tai
jäsenmaksu varmaankin voi olla paikallaan.

Taiteilijoiden motiivia lisää varmaankin reippaasti tehdä ajatukselle jokin julkaisu...
postikortti toimii kanssa ideana...
Kyllä mä oon valmis puhaltaan yhteiseen hiileen ja kantamaan korteni kekoon.
Tää on hyvä mesta; miksei tää silti voisi vaikka tuottaa tuloja menojen peittämiseksi
ja vaikka perkule tuottaisi voittoakin -pikku kaupallisuus ei olisi pahasta
vaikka taiteessa eletäänkin. Olen valmis uhrauksiin jotka tukevat ajatuksen toimin-
taa ja kehitystä.

Täytyy funtsii rauhassa mahdollisia uusia tuliia/ideoita.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 15.25

Niin, ajatushan vois olla vaikka yhdistys -jäsenmaksuineen.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Sabeisti (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 19.02

Lehti olis helmi, mut miten on kysymys. Painaminen varmaan maksaa ja osaako kukaan edes semmoista tehdä? Mistä resurssit?

Jäsenmaksu vois olla hyvä mut ei liian iso sellainen.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: AnnaLéé (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.lokakuuta 2002 22.05

Lehti valokopioina niitattuna... winking smiley
Jäsenmaksu julkaistujen töiden mukaan: paljon töitä, paljon jäsenmaksua! No ei... Kunhan vaan aattelin... Elekee ottako tosissaan...

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 31.lokakuuta 2002 17.40

Joo, jäåsen maksu (kohtuullinern on ok). Julkaisutoiminta olisi tosi nastaa -siinä
vois olla tekstiä jua muutamia kuviakin töistämme...värit taitaa olla ehlä aluksi
kalliita hoitaa, mut mustavalkoisen sopivaa taidetta tekstin sekaan....olisi niinku
erillinen runokokoelma kuvin höystettynä ja sit novelli/essee kokoelma myös
kuvin höystettynä. Tai sit vois olla kaikilta taiteilijoilta parhaat palat kuvina ja
teksteinä yhden kirjan/lehtisen muodossa...

Avasin Ajatukselle tilin
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2002 11.08

Hei,

avasin Ajatukselle tilin Nordeasta. Tiln saldo on 0e nyt, mutta ehkä joskus enemmän. Mikä teidän mielestänne olisi kohtuullinen jäsenmaksu? Kerran vuodessa, kahdesti vuodessa? Olisiko se pakollinen vai vapaaehtoinen?

Pakollista siitä ei mielestäni voi liian lyhyellä varoitusajalla tehdä, mutta kohtuullisella varoituksella mahdollisesti.

Entä mitä Ajatuksella voisi olla tarjota vastinetta jäsenmaksajille, jos se olisi vapaaehtoista. Jotain extraa olisi kiva keksiä. Ehkä sellaista ei ole. Tärkeintä kuitenkin on että saadaan tuo maksu maksettua.

-Harri

--

PS. Joillakin Ajatus-jäsenillä on Ajatuksen tiedoissa väärä/toimimaton sähköpostiosoite. Pitäkää sähköpostiosoitteenne ajantasalla. Se on toistaiseksi ainut tapa, jolla teihin saa yhteyden.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2002 22.00

Jäsenmaksuksi sopisi vuodessa esim. 10 euroa. Sitten jos johonkin lehteen ja levitykseen saisi omia runoja niin voisi tietenkin maksaa enemmänkin. Jonkunmoinen pamphletti olis kyllä aika helmi, mutta sen levitys voisi olla aika raskasta, mutta sen arvoista.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 2.marraskuuta 2002 16.35

Joo, 10 euroo on ihan ok jäsenmaksu.
Julkaista vois vaikka novelli- ja esseekokoelman
sekä runokirjan.
Molemmisassa kirjoissa olisi ekaks taiteilijan kuvatuotosta ja sit vasta tekstiä.
Ja ne postikortit toimii ainaskin jouluna, mut joulux taitaa pitää ko kiirettä..hehe.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 5.marraskuuta 2002 23.12

Ei täks jouluks ehdi mut onhan aina seuraava joulu.
Mut onko siellä yhtään jouluisia valokuvia, maalauksia etc?

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 6.marraskuuta 2002 18.10

Eipä taida olla mitään yltiöpäisen jouluista. Mutta enpä pidäkään kaupallisen joulun mallia niin kauniina Coca-cola joulupukkeineen jne. Vaan onhan talvi jouluna. Meillä on toistaiseksi nuo Talvi-valokuvat ainakin.

Voisitte inspiroitua taiteilemaan joulupostikortteja.

Mutta ehkä niillä markkinoilla on aika kova tungos.

....

Entäs nuo muut julkaisut. Jos julkaistaan jotain muuta kuin monistettua prujua, niin pitäisi jotenkin löytää edullinen painopaikka. Ja tapa myydä tuotteita. Ottaisiko joku liike niitä hyllyilleen vai onko meillä intoa lähteä torille myymään. Entä ovelta ovelle?

-Harri

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 6.marraskuuta 2002 22.04

Painopaikasta ei oo mulla mitään ajatuksia, ehkä kustannusliike Susi (http://www.kustannusliikesusi.fi) tai joku muu ottais lehden hoidettavakseen...?

Jotkut divarit ja ehkä jotkut kirjakaupat (todella harvat luulisin) vois ottaa myyntiin. No miksei torille seisomaan lehtipinkka kädes? Ovelta ovelle... enpä tiedä, kaipa sekin kävisi päinsä.

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: AnnaLéé (IP rekisteröity)
Päiväys: 7.marraskuuta 2002 16.38

Pistä mailina tilinumero meille, jotka haluaa jotain maksaa ja me itse laitetaan sopiva summa tilille...?

Käykääpä esim. www.tarvalon.net. Siellä on käytössä vapaaehtoinen uhrilahjasysteemi sivuston hyväksi, sillä erolla tietenkin, että siellä on hemmetisti enemmän porukkaa. winking smiley Ja hyvin toimii.

Ajatuksen tilinumero
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 7.marraskuuta 2002 21.38

Jeps! Hei,

Tässä Ajatuksen tilinumero

Nordea 114735-150400
Tiln omistaja on Ajatus.org ja tilisopimus on Harri Järven nimissä. Tili on käyttötili ja sillä on 0,40% vuosikorko.

Ilmoitan sen tässä Ajatuksen jäsenien vapaaehtoisia lahjoituksia Ajatusta varten. Varat käytetään ensisijaisesti Ajatus.org -domainin ja www-hotellipalvelumaksun hoitamiseen, jotka ovat yhteensä 150e/vuosi tällä hetkellä. Jos lahjoituksia tulee huomattavasti enemmän, voimme realistisesti alkaa suunnitella jonkin pienimuotoisen julkaisun kasaamista. Siihen vaikuttaa tietysti se, mitä me olemme valmiit tekemään sen eteen.

Tähän mennessä ei ole asetettu mitään jäsenmaksua eikä vapaaehtoista jäsenmaksua. Mutta jos haluatte, voitte kantaa kortenne kekoon tällä tavoin, ja ehkä pakollisuuteen perustuvaa jäsenmaksua ei tarvitse ottaa missään vaiheessa käyttöön.

-Harri
Ajatuksen ylläpitäjä

Re: Ajatuksen tilinumero
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 15.30

kerran vuodessa se olisi hyvä -ei kirpaise ku kerran.

Re: Ajatuksen tilinumero
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 15.47

10 euroo on ihan ok , jos se jedaa kustannustimintaa. Ei mullakaan liikoja rahaa oo,mut mäkelaan ,et tää on klannattava sijoitus...vittu tehdään vieläjoskus sit voittooja jaetaan osinkoa jäsenmaksunmaksaneille. Joulu postikortteja pitäis jo kiireelläalkaa
väsään -se on nyt järkevin siirto -ehkä. Täytyy ottaa ylös toi pankkitilinnumero..
toivon vaan ettäkaikki kantais kortensa kekoon pian -sillä joulu alkaa olla
pikkuhiljaa ovella.

Joo kaikki vaan väsään joulukortteja...Tuumasta toimeen ...joo alan heti tekeen niitä.
Tänään on luppopäivä...ei oo teatteriakaan(Legioona teatteri _vie multa nykyäänpaljon aikaa ja voimia...ehkämä oon oppinut näyttelemisen mukana myös jotain itsestäni
ja kasvanut henkisesti (en oon niin kehitysvammainen kuin ennen...heheeee.
Jaksaa nauraa, vaikka nää joulun aluspäivät on maanisdepressiiviselle joskus aika
rankkaa aikaa -meinaa hyny hyytyä...ku mulla on pikkulillin hermorata vioittunut
niin, et se joudutaan hoitaan leikkauksella ja jonoo on , mut kyllä mä soittelen keväällä
jo lujaa kitaraa ja laulan vitukseen..heheheeee. Semmosta vaan, et sen takii mä menin sinne teatteriin ku mä haluun jopskus esiintyä vaikka oonkin joskus paniikkiohäiriöi-
nen gubbe, mut mäpotkin itseeni väkisinkinjoskus liikkeelle...mä pelkään
eniten sitä, ettei tapahdu mitää, no joo tästä tuli essee kai.

Re: Avasin Ajatukselle tilin
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 21.32

Mun puhelin numero meni myös jakoon eli se on 040 8119293.

jäsenmaksu?
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 18.32

Minusta tuntuu että tässä vaiheessa pakollisen jäsenmaksun asettaminen ei ole eduksi Ajatukselle. Tuntumani on että se pelästyttäisi pois Ajatukseen liittyviä jäseniä. Niitä jotka miettivät liittyäkö vai ei. Niitä joilla on vähän rahaa. Ja kaikkia. Sillä maksun maksaminen aiheuttaa epämieluista vaivaa. Kukapa ei mieluummin ostaisi useampaa litraa jäätelöä mieluummin kuin maksaisi jonkin jäsenmaksun?

Mietitään. Ja olisi kiva kuulla mielipiteitä useammiltakin.

-Harri

Re: jäsenmaksu?
Kirjoitti: T-Punk (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 19.51

No joo...Maksaisin jos rahaa olis. Vittu kun ei vaan tasan tarkkaan oo yhtään rahaa. Mutsi onneks maksaa tän netin, jotain positiivista. No joo, me painutaan mun bändin kanssa keikkailemaan vähäks aikaa joten katotaan saadaanko me jotain aikaan ja et saanko mä niistä keikoista jotain rahaa.

Re: jäsenmaksu?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 3.joulukuuta 2002 1.25

Harri on oikeessa jäsenmaksu voisi olla vapaaehtoinen myös suuruudeltaan.

Re: jäsenmaksu?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 3.joulukuuta 2002 1.26

Harri on oikeessa jäsenmaksu voisi olla vapaaehtoinen myös suuruudeltaan.Harri Järvi Kirjoitti:
>
> Minusta tuntuu että tässä vaiheessa pakollisen jäsenmaksun
> asettaminen ei ole eduksi Ajatukselle. Tuntumani on että se
> pelästyttäisi pois Ajatukseen liittyviä jäseniä. Niitä jotka
> miettivät liittyäkö vai ei. Niitä joilla on vähän rahaa. Ja
> kaikkia. Sillä maksun maksaminen aiheuttaa epämieluista
> vaivaa. Kukapa ei mieluummin ostaisi useampaa litraa jäätelöä
> mieluummin kuin maksaisi jonkin jäsenmaksun?
>
> Mietitään. Ja olisi kiva kuulla mielipiteitä useammiltakin.
>
> -Harri

Rahatilanne
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 3.helmikuuta 2003 11.12

Ajatuksen rahatilanne on tämän rahankeruukampanjan ansiosta parantunut jo huomattavasti. Veikkaan, että saamme maksettua tuon vuokran maaliskuun alussa, jos jäsenten avustamisinto jatkuu samanlaisena. Ajatuksen tilnumero löytyy edelleen osoitteesta

[www.ajatus.org]

-Harri

Re: Ajatus tarvitsee rahaa
Kirjoitti: Girlie (IP rekisteröity)
Päiväys: 27.heinäkuuta 2005 15.19

1) Minusta olisi ainakin sopivaa pyytää vapaaehtoista jäsenmaksua tai vapaaehtoista kannatusmaksua jäseniltä. Itse en ole vielä maksanut sitä vuosimaksua,mutta ajattelin kyllä, että sen voisi maksaa.

2) Kyllä minä ainakin voisin uhrata ajatukselle muutaman euron vuodessa.

3) Ja se myytävää kuullostaa hyvältä. Ehkä joku lehti,johon ajatuksen jäsenet saavat lähettää juttuja ja runoja..

Rahatilanne, myytävää
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 30.heinäkuuta 2005 16.05

Ensisijaisena Ajatuksen rahoitustapana tällä hetkellä toimivat nuo vapaaehtoiset jäsenmaksut ja lahjoitukset.

Rahatilanne ei ole enää niin huono kuin se oli kaksi vuotta sitten. Kiitos siitä jäsenmaksun maksaneille ja lahjoittajille. Tulemme varmasti saamaan kasaan tarpeeksi rahaa ensi maaliskuun menoerää varten.

Mutta jos joku on innokas ja osaava suunnittelemaan ja toteuttamaan jotain kiintoisaa myytävää, voi ilmoittautua minulle. Yhteistyöllä voidaan saada aikaan jotain hyödyllistä. En tosiaan tiedä mitä se olisi.

Mutta siihen asti, olkaamme ylpeitä siitä mitä kaikkea saamme ja tarjoamme ilmaiseksi.

Terveisin,
Harri

Re: Rahatilanne, myytävää
Kirjoitti: Marjo Väänänen (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2005 16.11

Minä nyt ainakin ajattelin maksaa sen 6e, kunhan saan ylimääräistä rahaa tililleni.
Mutta tuohon 'myytävää'-juttuun sanoisin, että ihan hyvä idea. minä voisin ainakin maalata kortteja/pieniä tauluja. jos vain keksitte paikan missä myydä niitä.

Re: Rahatilanne, myytävää
Kirjoitti: Marjo Väänänen (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2005 16.11

Minä nyt ainakin ajattelin maksaa sen 6e, kunhan saan ylimääräistä rahaa tililleni.
Mutta tuohon 'myytävää'-juttuun sanoisin, että ihan hyvä idea. minä voisin ainakin maalata kortteja/pieniä tauluja. jos vain keksitte paikan missä myydä niitä.

Rahatilanne
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.maaliskuuta 2006 19.38

Hei,

verkkotunnuksen ja palvelimen lasku vuodelle 2006 tuli. Neutech oli muistanut Ajatusta tuntuvalla 75% alennuksella.

Ajatuksen vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla ja lahjoituksilla saatiin maksettua kaikkiaan neljä vuotta eteenpäin.

Rahatilanne on nyt siis hyvä. Ja palvelinkuluista ei tarvitse vähään aikaan huolehtia, paitsi ehkä levytilan tarpeen kasvaessa.

Voi olla, että saamme keksiä jotain hyviä kohteita lähiaikoina tuleville vapaaehtoisille jäsenmaksuille ja lahjoituksille.

Kiitos kaikille jäsenmaksun maksaneille ja lahjoituksia tehneille. Kiitos myös Neutechille hyvästä palvelusta ja Ajatuksen tukemisesta.

Terveisin,
Harri



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.