Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.marraskuuta 2002 16.54

Hei,

olen pitkään miettinyt että jotain vikaa tuossa Ajatuksen osastojaossa on. Nyt kun on alkanut ilmaantua enemmänkin tuollaista tietokoneella tehtyä kuvaa, tulee paljon ongelmia mihin luokkaan niitä laitetaan.

Tietokoneellahan kuvalle voi tehdä monenlaisia asioita. Voi muokata esim valokuvaa näyttämään siltä miltä sen pitäisi näyttää (värikorjaus, jne).

Toisaalta valokuvaa voi myös manipuloida.

Toisaalta valokuvaan voi liittää tietokoneella luotuja elementtejä.

Toisaalta koko kuvan voi luoda tietokoneella.

Minulle on hyvin vaikeaa keksiä ja piirtää vedenpitävää viivaa veteen, mikä on tietokonegrafiikkaa, mikä valokuvaa, mikä manipuloitua valokuvaa, mikä on mitä? Mikä on mitä taiteessa jossa yhdistetään tekniikoita. Onko turhaa yrittää jakaa teoksia eri kansioihin? Kuka siitä hyötyy.

No ainakin kun teokset on luokiteltu niitä on helpompi selata ja helpompi löytää haluamaansa.

Antakaa vinkkiä.!

-Harri

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: AnnaLéé (IP rekisteröity)
Päiväys: 7.marraskuuta 2002 16.35

Jospa laitettaisi jokaiselle taiteilijalle oma osasto...? Kukin saa sitten itse määritellä, minkälainen taideteos on kyseessä.

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.marraskuuta 2002 23.02

No tämä osasto ainaskin pitäis jakaa esim. Taiteeseen,läpänheittoon,
Ajatuksen omiin jne.

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.marraskuuta 2002 18.42

Totta totta

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 15.28

Joo, niitä osastoja voi olla tommoset 8 kpl; novellijutskiin, runoosasto, maalausosasto,
animaatio ja muu modernimpiosasto (niin mä kyllä toivoisin, et tänne sais esille animaatioita...pieni kontrolli olis paikallaan, ettei tuu ihanm paskaa ja sama vois pätee myöskin muissa töissä...niin ja sit valokuvaosasto...ööö sit semmonmen läpänheitto sekä ideaosasto(millä pystyis kehittään tätä mainiota lAFKAA -TÄÄ ON VITUN HYVÄ ´,
mut kritiikki osasto olis hyvä...semmonen, että vain jäsenet saisivat kritisoida(niin pysyttäisiin asialinjalla. Jippiin foorumin tyylinen vois olla selkee.
Tää on nyt vähän jotenkin klimpissä.

Niin siittä rahasta/jäsenmaksusta olis hyväpäästä yhteisymmärrykseen.
5-10 euroo ei ainaskaan mulle olisi liikaa -vaikka nälkätaiteilija oonkin.

Kommentointijärjestelmä
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 17.53

Tuo kritiikki / kommentointi voitaisiin myös vaihtoehtoisesti listätä toiminnoksi taiteiljaprofiilin perään. Kun kommentoisi Ajatuksessa jotain teosta, kommentit tulisivat näkyviin taiteilijan omalla sivulla.

Ehkä taiteilija saisi itse valita ottaako vastaan kommentteja lainkaan, vai vain ajatusjäseniltä. Ja taiteilija saisi itse poistaa kommentteja. Ja myös ylläpito voisi puuttua asiattomuuksiin.

Miltä tämä kuulostaisi?

Tämän lisäksi ehkä olisi hyvä luoda tänne Keskusteluaukiolle paikka jossa syvemmin voisi ruotia teoksia.

-Harri

Re: Kommentointijärjestelmä
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2002 21.03

Ihan hyvä idis -vähän kuin aukee netissä, mut joo.

Re: Kommentointijärjestelmä
Kirjoitti: T-Punk (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 19.48

Todella hyvä idea. Selkeä ja toimiva. Jään odottelemaan tapahtumia ja haukkuja itselleni...hehheee....

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 14.marraskuuta 2002 0.22

*peukku ylös*

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 26.joulukuuta 2002 5.37

Maalaukset, Piirrustukset ja kuvat -niissä olisi sit tietokonemanipuloidutkin....niin
tännehän ei haluttu animaatio-oastoo!!!??
Mut tietskarilla valokuviakin pitkälle korjataan...niin yhtähyvin niitä voi manipuloidakin-niin ku mäoon tehnyt.Mut maalaukset ja piirrustuksetkin tulee koneella tehtyä ja niitäkin
voi manipuloida...jos huvittaa/on tarvis...mut pidemmän päälle se on öö
aidon sotkemista kunnon tietskarimanimipulaatioon -ota tästäkin selväää.

Re: Miten jaetaan Ajatuksen teokset osastoihin?
Kirjoitti: Johkuli (IP rekisteröity)
Päiväys: 5.maaliskuuta 2003 15.21

Musta olis ihan kiva, jos Ajatukseen tulisi myös animaatio- osasto. Mietin tässä vain et toimisko ja saisiko se kannatusta täällä? En tiiä siihen vastausta, mut kuulostaa hyvältä.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.