Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

ideoita
Kirjoitti: Antti Salminen (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.helmikuuta 2003 17.06

Muutamia ideoita ajatuksen kehittämiseksi ja kiinnostavammaksi tekemiseksi. Mitä mieltä olette näistä? Ehkä näistä edes jotkut olisivat ihan toteuttamisen arvoisiakin. smiling smiley

1. moderoitu keskustelu/kommenttijärjestelmä (teosten alla näkyisi kommentteja joiden pisteytystä voisi muuttaa laatikon hoito tyyliin)

Taiteilijoista olisi varmaan kiinnostavaa kuulla mitä muut pitävät ja teoksesta voisi riittää keskusteluakin?

2. käyttäjien pisteytys teoksille (näistä saisi suosikkilistojakin yksittäisille käyttäjille näkyviin)

Mitään paremmuusjärjestystä ei tietenkään pitäisi yrittääkään saada aikaan, mutta tämä auttaisi jonkin verran varsinkin siinä vaiheessa kun ajatuksessa alkaa olla todella paljon teoksia. Toteutustapaa voi miettiä, mutta jos yksittäisten käyttäjien antamat arvosanat olisivat julkisia niin se estäisi jossain määrin "huonosti ymmärrettyjen" hautautumista.

3. wikipediaa käyttävä teos johon kuka tahansa voisi kirjoittaa mistä tahansa (voisi olla kiinnostava kokeilu, jos ihmisillä vain riittäisi kiinnostusta tuohon...). Mahdollisesti wikistä voisi poiketa taas niin että useampikin kirjoitus samasta aiheesta olisi mahdollinen ja käyttäjät hieman valikoisivat (vaikka valikointi on ehkä turhaa). Pientä viittausta siitä mitä tämä vähän saattaisi muistuttaa antaa everything2.com. Pelkän wikin käyttäminen antaisi kyllä aivan erilaisia (mutta sinänsä kiinnostavia) tuloksia. Tämä siis olisi jonkinlainen jatkuvasti elävä uudentyyppinen yhteisötaideteos ajatukseen.

4. blogit käyttäjille, siis jonkin näköiset julkiset "päiväkirjat" joihin voisi kirjoitella jotain aina kun tahtoo ja muut voisivat lueskella. Muutenkin omien tietojen muuttaminen pitäisi olla helppoa, uutta olisi minusta hyvä pystyä lisäämään täysin omin päin jne.

Olisi mukavaa nähdä ajatuksen kehittyvän aktiiviseksi yhteisöksi eikä niinkään vain kokoelmaksi teoksia eri ihmisiltä jota se ehkä vielä enemmänkin on. Tämmöisiä ideoita... smiling smiley

Re: ideoita
Kirjoitti: Nurmi (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.helmikuuta 2003 23.24

-Ensimmäinen idea-
Ihan sama. Jos haluaa merkityksettömiä kehua voi mennä rakkausrunot.comiin... siellä niitä riittää. (Vaikka olisi vähän lahjattomampikin). Keskustelu voisi olla kylläkin mielenkiintoinen juttu, arvostelu, varsinkin arvosanoin, vähän kuivaa hommaa.

-Toinen idea-
Enpä tiedä, kuulostaa aika turhalta.

-Kolmas idea-
Joo, en ymmärrä.

-Neljäs idea-
Tämä on ihan varteenotettava ehdotus.

Peukku pystyyn herra Järvelle tuosta palkista vasemmalla, hyvä juttu.

Re: ideoita
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.helmikuuta 2003 0.32

Nin, aukee.net on jo olemassa. Minkä takia
tän pitäisi olla samalainen. Yhtähyvin jos arvosteluja haluaa , niin pistää teoksensa tähän liitetiedotona ja pyytää vaan muita arvostelemaan - yksinkertaista.

Kyllä mä oon joskus kehunut jonkun muun duunii ihan näillä foorumeillakin.
Luin just ton T-Punkin uusimman ja pidin ko-
vasti sen välittömyydestä - se oli essee oravan pyörässä polkemiseen turhautuneesta.

Mutta nää´saititkin ehkä on rajalliset, että
joku kriteeri
systeemi kyllä vois tulla siinä tapauksessa kysymykseen.

Re: ideoita
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.helmikuuta 2003 0.33

Nin, aukee.net on jo olemassa. Minkä takia
tän pitäisi olla samalainen. Yhtähyvin jos arvosteluja haluaa , niin pistää teoksensa tähän liitetiedotona ja pyytää vaan muita arvostelemaan - yksinkertaista.

Kyllä mä oon joskus kehunut jonkun muun duunii ihan näillä foorumeillakin.
Luin just ton T-Punkin uusimman ja pidin ko-
vasti sen välittömyydestä - se oli essee oravan pyörässä polkemiseen turhautuneesta.

Mutta nää´saititkin ehkä on rajalliset, että
joku kriteeri
systeemi kyllä vois tulla siinä tapauksessa kysymykseen.

Re: ideoita
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.helmikuuta 2003 0.33

Nin, aukee.net on jo olemassa. Minkä takia
tän pitäisi olla samalainen. Yhtähyvin jos arvosteluja haluaa , niin pistää teoksensa tähän liitetiedotona ja pyytää vaan muita arvostelemaan - yksinkertaista.

Kyllä mä oon joskus kehunut jonkun muun duunii ihan näillä foorumeillakin.
Luin just ton T-Punkin uusimman ja pidin ko-
vasti sen välittömyydestä - se oli essee oravan pyörässä polkemiseen turhautuneesta.

Mutta nää´saititkin ehkä on rajalliset, että
joku kriteeri
systeemi kyllä vois tulla siinä tapauksessa kysymykseen.

Re: ideoita
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.helmikuuta 2003 0.35

Jou, nyt tää mun äskönen jutska tulikin kol-
me kertaa. No, tässä oli kyllä vika ihan omani -en lähtis sanoon tätä zydeemiä liaan vaikeeksi..hehee.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.