Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 23.kesäkuuta 2003 20.39

Ajatuksen ylläpidolle tuli tällaista palautetta. Voidaan jutella tästä ja miettiä mitä asialle voisi tehdä.

"Käyn nyt ensi kertaa näillä sivuilla. Idea nuorten taiteilijoiden omasta
sivusta on toki loistava, kiitos että olette nähneet vaivaa. Minua
kuitenkin pisti heti silmään tämä hiukan tökerö ulkoasu. Juuri tällaisella
sivulla pitäisi olla herkullinen ulkonäkö, sellainen, joka pysäyttää
satunnaisenkin surffaajan.
Tausta voisi olla jokin muu kuin valkoinen. Sininen teksti on jotenkin
vanhahtavan oloinen. Häiritsi myös se, että teokset on \"siroteltu\"
pitkin sivua.
Muuten kyllä ihanan selkeät sivut. Ei tule sellaista oloa, että missä on
ja minne ihmeeseen pitäisi mennä. Mutta sitä taiteellisuutta, pyydän."

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: jAPEi (IP rekisteröity)
Päiväys: 2.heinäkuuta 2003 3.53


Taiteellisempi ulkoasu??! EI............!!!

Olen miettinyt tätä jo pitkään, että koskahan joku kysyy tai ehdottaa ja olen
EHDOTTOMASTI sitä mieltä, että ajatuksen
ulkonäköön EI SAA KOSKEA - niukkuudessaan
ja karuudessaan tämä on kaikkien hörhelökoristemoskasivustojen rinnalla ja
seassa todellinen HELMI!!! Harri - varjele
näitä sivuja viimeiseen ASTI!!!

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Asta (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.heinäkuuta 2003 16.19

Minä olen kyllä myös sitä mieltä, että väreille voisi tehdä jotain, selkeys ei siitä kärsisi. Pastellisävyt ei juuri anna kuvaa edelläkäyvästä taiteilijayhteisöstäwinking smiley Ovat ne toki raikkaan ja selkeän näköiset, mutta tosi vaisut vain.

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: jAPEi (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.heinäkuuta 2003 14.52

...MINUN
mielestä
netti
on
TÄYNNÄ
röyhelömäisiä
kauniita
herkkusivustoja
..
NIUKKUUS
KARU
VAATIMATTOMUUS
se puhuttelee
ja töxäyttää
ihmiset
pengastamaan
Ajatuksen
sisintä...

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Mammutti (IP rekisteröity)
Päiväys: 5.syyskuuta 2003 16.32

Hei!

Eikös täällä ole kasapäin taiteilijoita?
Kaikki vois tehdä omia ehdotuksia sivujen uuteen ulkoasuun ja sitten yksi käyttäis niitä pohjana tehdessään sivuja uusiks?
Ei tietty mitään sekasikiötä vaan hyvällä maulla!! Silti selkeät sivut niin kuin nämä nytkin ovat...

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 24.syyskuuta 2003 17.59

jAPein kanssa olen samalla linjalla -koristeellisuus vaan hämää liikaa.

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Bastard (IP rekisteröity)
Päiväys: 8.marraskuuta 2004 17.32

MOI!

Minusta ulkoasua voisi muuttaa. Sivusto on ollut jo pitkään samassa asussa joten pieni vaihtelu toisi vaihtelua. Itse pidän karusta ja selkeästä, oleellinen välittyy linjasta. Ei liikkuvaa eikä ponnahtelevia...tiedätte mitä tarkoitan.
Ajatuksessa on suurempi ongelma kuin ulkonäkö. Mielestäni ainakin "runot-osio" on sekava. Kaikkia töitä ei näy ja ne mitkä näkyvät on huiskittu miten sattuu. Sivua riittää kuin paperia WC-rullassa ja taiteilijat ovat siellä miten sattuu...
Tässä olisi korjauksen paikka. Taiteilijat selkeästi näkyviin, samoin kuin kaikki heidän työt. Listaus pitäisi olla niin että kaikki näkyvät,(jos mahdollista) samalla sivulla.

Mitä mielipuolta muut oletta?

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2004 0.38

Hei,

osaisitko auttaa Runot-sivun korjaamisessa? Sama ongelma ilmenee varmasti muissakin osioissa. Tosin runoja on ylivoimaisesti eniten.

Ajatuksen teosten määrä on kasvanut niin rajusti, että vanha infrastruktuuri ei muiltakaan osin enää riitä, vaan muutoksia on tehtävä. Olisi mukavaa, jos joku osaisi auttaa näitä ratkaisuja tehtäessä.

Miten teokset tulisi järjestellä ja esittää?

Tuleeko teoksia jakaa useille sivuille, kategorioihin? Auttaisiko hakutoiminnot? Millaiset? Pitäisikö teoksiin lisätä metadataa?

Miten lista saataisiin selkeäksi ja helpoksi?

Mainitsit, että runoja puuttuu listasta. Osaatko kertoa mitä puuttuu, ja miten päädyit tähän. Näin ei pitäisi olla.

Kenellä olisi taitoa ja aikaa kehittää Ajatuksen ulkoasua? Ehkä aiheesta tulisi järjestää kilpailu.

-Harri

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Enni Remes (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.joulukuuta 2004 18.28

Aivan, ja monethan osaavat tehdä nettisivuja, joten tästähän voisi järjestää vaikka kilpailun ajatuksen jäsenille. Esim. värien muutoskilpailu, tai koko layoutin. Itse tosin en oikein osaa tehdä nettisivuja, mutta monella jotka myöskään eivät osaa, on siitä huolimatta värisilmää.

Re: Taiteellisempi ulkoasu
Kirjoitti: Mari Vesanto (IP rekisteröity)
Päiväys: 20.joulukuuta 2004 18.31

Tätä minäkin olen miettinyt. Meinasin jo uuden aiheen tästä samasta asiasta luoda, mutta löysinkin sitten tämän. Nämä sivut ovat hyvät, mutta se Ajatuksen taiteellinen puoli jää hieman pimentoon. Mutta mietin tuota Ajauksen selkeyttä. Minä taas hukassa olen näillä sivuilla. Tuntuu että en pääse enää siihen pisteeseen linkkien kautta mistä lähdin. Vaan joudun jatkuvasti käyttämään tuota edellinen nappia tuossa oikeissa työkaluissa palatakseni takaisin sinne missö äsken olin.
Mietin tuossa että sellainen "omasivu"- linkki olisi kova sana. Jos sellaisen tuossa jossain ylälaidassa näkymään saisi. Kun tuntuu niin turhauttavalta etsiä ja metsästää itsensä takaisin omalle sivulleen jälleen uudelleen sisään kirjautumalla.
Ja nämä fontit. Liian isoja ovat, näyttävät hieman liian tökeröiltä vaikka kyllähän ne selkeitä ovatkin.
Muistakaa ettei tämä viesti ole tarkoitettu haukkumiseen, minä vain yritän itseäni ilmaista. Yritän antaa palautetta josta ehkä hyötyä olisi. En vain osaa oikein ajatuksiani esille tuoda muulla tavalla..



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.