Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: PikkuSielu (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.marraskuuta 2002 18.28

Tunnen epätoivoa. Pidän taiteesta ja rakastan itsekin tehdä "jotain sen suuntaista", mutta nykyään luovuuteni on hukassa. En tiedä miten sen saisin takaisin, kun oikein kovasti tahtominen ja yrittäminen ei auta... Luulen, että suurin syy on järjetön kiire, väsymys ja stressi. Asia on melko monimutkainen, koska toivoisin saavani stressiinkin helpotusta taiteen avulla, mutta peikko nimeltä stressi on aina päällimäisenä!

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: T-Punk (IP rekisteröity)
Päiväys: 10.marraskuuta 2002 23.28

Pidä taukoa ja ota rennosti. Juo vaikka vähän...
Tämän jälkeen selaile omia töitäsi ja kirjoita jonkin verran.
Jos tekstistäsi ei tule mitään, pidä lisää taukoa.
Oleile ystäviesi kanssa, se auttaa.

Jep eli se oli mun neuvo...

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 11.marraskuuta 2002 18.45

Sitä joko on tai ei ole

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 17.51

Kiire ja stressi ovat tämän maailman peikkoja.

Paine menestymisestä on kova. Jo koulumaailma opettaa, että täytyy koko ajan tehdä "tuloksia, tuloksia, tuloksia". Ja kun aikaa ei ole muulle kuin tuloksille, ei ehdi kokeilla muuta.

Olet sidottu tekemään työtä tietyn verran. Olet sidottu kotitöihin. Olet sidottu siihen paikkaan missä milläkin hetkellä olet, etkä saisi ajattella muuta kuin mihin sinun sillä hetkellä oletetaan keskittyvän.

Kunpa joskus joku sanoisi, saat pitää lomaa. Jo lyhyt loma auttaa vähän, mutta kun aika on rajattu, eli tietyn mittainen, sitä mittailee mitä siinä ehtii tehdä, eikä ehdi muuta kuin jotkin asiat, eikä jälleenkään jäänyt aikaa luovuudelle.

Aivojen pitäisi saada välillä levätä, jotta olisi aikaa taiteelle. Sellaiselle luomiselle.

Minultakaan ei ole tullut mitään runoa, ei novellia, ei kuvaa, ei juuri mitään viime aikoina. En ehdi.

Mihin minulla onkaan kiire?

-Harri

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 18.09

Mulla on hirvee maaninen vimma päällä....SEMMONEN BIISI/RUNO KU vIIVAVEIVI TULI HEITETTYÄ EETTERIIN VÄHÄ JOKAPUOLELLA SUN MUUTA. Tää inspis alkoi paripäivää sit -en oo juurikaan kerinnyt nukkumaan...tarvis lähtee kuudex teatteriin hikoileen ja vetää improvisaatioharjoituksia...ihan hyvää vasta painooo tälle robottimaiselle naputtelulleni..hehehehahaha...hauskaa ku on kivaa, joo. Mut aina voi
mennä huonomminkin. m

Joskus ku ei saa mitään aukaseks, niin mä alan sekoileen ; tanssiin hiphoppia ja heviä rockabillyäja venytteleen (riittejä) sun muuta liikuntaa, mut tanssi pistäää sekasin
pasmat ja kuovuus voi pamahtaa päälle...tai sit tekee vaan jotain mitä ei oo ikinä tehnyt
esim, kokeilee erilaisia näppäryys harjoituksia heittelee siideripulloo sillain et se kieppuu vitukseen kolne volttia ja ottaa sen kiinni händyyyn vasta viimetipalla ennen ku se ´kerkiää tippuun lattialla, mut se kandee olla semmonen puolenlitran muovi jutska ,
josta on just kolmas osa juotu -tää on tarkka mikkitemppujutska. Täytyiskin hankkia taisiis väsätä siideripullon muotoinen laNGATON MIKROFONI, JOO.

mULLA ON KAS KOIRAA suharto On seefferin ja rotwailerin sekoitu ja VIIVI taas on
seeffferi ja narttu kun suharto taas ei oon ...se uros. No pihalla on vitun liukasta ja ne diggailee ku hu´llupuurosat juosta sen kepin perässä. Vittu ku ne lyö liinat kiinni kopatessaan keppii melkei aina liian myöhään ja törmää johonkin autoon tai puuhun..
siinä saarepeillä nauruun aika helpölla...ja ku o hymy huulilkla niin voi kekkata jotain luovaa. oho, vittu mun pitää irrottautua tästä myllystä, et mä pääsen kaupunkiin sinne
parrasvaloihin..hehe. Mut halou ::Kyllä se sieltä tulee kun paine kasvaa. zoronoo!!!!

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Zombie (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.marraskuuta 2002 18.49

Aika ei riitäja joskus sitäon liikaakin -mä en osaa olla tekemättämitään ..mut teatterissa pitää parituntiiennen hikoilla ja leikkiäerilaisia hippa ja roolileikkejä..
nioiin ja ne improt pysty sit paremmin vetään ku on fysiikka reilassa...rentoolo-ei siellä
vilkuilla kelloon eikä vastata kännyköihin...se on áluks hikistä voimistelua leikinvarjolla ja sit lopux duunataan jotain näytelmöän tapasta -aika pitkälti juttuja tuleee heitettyy lonkalta....Sielläökin mä nostin esiin sen et, ku lämmittelyyn menee kakstuntii niin improihin jää vaa tunti, joten me ollaan melkein aina ysiin joskus kymppinkin vetämässä roolejas..aikaisemminkaa ei voi alkaa ku jokkut on duunissa...mulle kävis et oltais sit kymppiin, mut ne joikkamei oo "VAPAITA T5AITEILIJOITA" JOUTUU KÄRSIIN KUM NIITTEN PITÄÖÄHERÄTÄ AIKAISIN...JA UNI EI TUU SIT MILLÄÄN KU JOSKUS 2-4VÄLILLÄ...jää roolit päälle, -eikä aina voi dokata ja nollata sillain päätään.

Niin et Pitäis tota meditaatiota, akuopunktioo sun muuta heittää mukaan , et pystyy pelaan ajan kans ...se kun on kortilla kovin usein...Multakin kysyttiin et tekisiks mä meille kässäriä, niin mä heitin niille parit novellit, mu t emmää ala mitään vuorosano0ja kekkaileen tässwänäyttelijän uran alkuvaih. eessa Joo
mä sanoin kylmästi et en ala inspiraatuion puutteen varjolla tekeen kässöäriä..ku ei oo oikeen kokemusta semmosesta -se meinas vähän stressata, ....

Mut mä oon kirjoitellut pieniä repliikkejäjua hahmoja taustoineen ja heitellyt ohjaajille idiksiä. Mulla on kyllä täys työ oppia jonkinlaiseksi näyttelijäksi...-paljon rankempaa oikeestaan ku pyörittää bändiä...tai meni tästä ryhmästä yx gubbbe katkolle...
viimé vuonnna oli koko uus baletti mennyt samaan aikaan katkolla, et kyl teatterista hyvän sressin saa ; jos viittii hoitaa niin ...heheheh.

Mut kaiken laisen uuden näprääminen (mulla ehdottomasti teatteri) Lisää
luovuutta sekä sit toi punttisalikin on ihan jees, mut sinnekään ei oo viimeaikoina kerinnyt käytmään...toi teatteri on satakertaa rankempaa höykytystä, ja mä diggaan siitt'ä
-oon kai jotenkin masokistinen luonne, et tykkään rääkätä itseeni.lJoo ja mä
kun en ohjaa nyt bändiä ku kesällä (sormivamma)niin mua ohjaillaan teatterissa sit...mut mä ohjaqan nykyään lähinnä kahta koiraa ja ne on aika puumia...vittu
niillä o räjähtävä nopeus-moon hyvävalmentaan niitäö ja ne tykkää siittä niin , et ne ottaa joskus matsii tosissaan -vaikka leikkiähän sen kai pitäis olla..

ReReReRe: Perspiraatio sukassa...
Kirjoitti: Pahus (IP rekisteröity)
Päiväys: 14.marraskuuta 2002 0.36

Toi sun kirjoittamises alkaa jo huolestuttaan epäkuollet kolleegani.

Mä on ny vääntäny enemmänki noita visuaalisia juttui... mut no kohta sitä sanaakin varmaan taas pukkaa. Joskus se inspis vaa pakenee mut sitte se palaa, mut ei hukuttamalla sitä polttoaineeseen. Kyl se tulee punnertamattakin.

Minkälainen se Legioona Teatteri oikeestaan on? Selitä vähä... sen mä tiiän et se on siinä Talon lähel ja siit kyltist puuttuu NA ja RI.

Pahu(u)s ei lepää

Re: ReReReRe: Perspiraatio sukassa...
Kirjoitti: Zombiez (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.marraskuuta 2002 0.03

HEHEE...joo0 toi teksti ei tuu aina skarpisti -eikä ajatuksenjuoksúnikaan aina
vaikuta loogiselta...oon lievästi sanoen maaninen. Pahus on oikeilla jäljillä, sillä Legioona teatterimme sijaitsee Tamperetaloa vastapäätä, mut vähän ylemmäx yliopistolle päin. No Tää on semmonen Rayn avustama 30-40 hengen ´kööri.
Meitä uusia on kuusi kappaletta, mut viimekerta jengiä ei uusista ollut kuin kaksi joten
päädyimme Semaforiin vittuuntuneenha poissaolijoihin ja myöhästelijöihin _illasta tuli varsin rattoisa näinkin...Tuli lausuttua ravintolaasiaskkaiden iloksi(sekä ohjaajien Jypi ja Jani) muutamat runot...tai laulettua paremminkin.

M;eitä on kysytty moneen paikkaan esiintymään,mut me ollaan jopuduttu sanoo ei oota ku meillä ei 0o vielä selkeetä käsistä -joten joskus keväällä pääsemme näyttelemään yleisölle...m,ut jotain koulu yms. keikkoja on kyllä -niissä me leikitään erilaisia littoja ja vedetään jotain imrovisaatioo, et esim. joltain onkin lompakko kadonnut(vaikkei ookkaan) tai Poliisit tulkee sosiaali tanntojen pikkujoulujuhliin hakeen jotain soluttautunutta näyttelijää rikollisena -se on ihan hauskaa ku ne menee aika hyvin läpi.

Joo; mut vaikka jengiä on 30-40, niin monet ovat estyneitä, koska OVAT ÖÖÖÖÖÖ
TÖISSÄ (ihmeryhmää) Joten me uudet ollaan tulevaisuus...viime vuonna kaikki uudet joutu meneen katkolle...heheee, mut nyt on ihan jes-paits et yx o mennyt katkolle.
Se kans et jengi on paljon poissa (kipeenä; ylitöissä;laiskuuttaan), tullaan ens kerralla
maanataina ottaa esiin...et joko tai periaatteella....kyllä tää teatteri myös velvoittaa hoitaan oman osansa -eihän sitä muuten mitään aikaamn saa ku kaikki eivät ole
yhtäaikaa ikinä paikalla, mut kyllä se tästä alkaa skulaaaan ... meitä on semmonen
neljän -ehkä viiden ideaaliryhmä, jolla me saadaan vielä jotain aikaan (kevääks
jotain pitempää näytelmää, mut aikaiosemminkin pystymme vetään sketsii yms.
lyhyempää juttua.

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Zombiez (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.marraskuuta 2002 0.07

T_Punk on oikeasssa siinä kuinPahuskin, mut Kylläsitä voi ottaa relasti jaDOKAILLAKAVEREITTEN KANSSA JA imewe itseensä uusia virikjkeitä

Re: ReReReRe: Perspiraatio sukassa...
Kirjoitti: Zombieeeeeeeeeee (IP rekisteröity)
Päiväys: 25.joulukuuta 2002 14.29

nIIN pIKKUJOULUJUHLA ´KEIKKOJAQ PUKKASl....
humasinm tän taas pikänajnkuluttua.
KOlmekappalett´<A...sEMMONEN SOVITTELUTOIMISTOLLE TEHTY ZYDEEMI
KATU ELÄMÄSTÄ,mä olin diileri ja potkinkin pariin kertaan yhden Jiminm paskaks kavereitten kans...hauska pikkujouluaihe...
..Teatterin opaan juhlaan olin lisäks Perin-
teinen joulukuvaelma, mut ei se niin perinteinen ollut...joku tais olla ottanut
liikaa vanhoista kum sano, et tää on paras Legioonan yhdeksästä joulukuvaelmasta --me
uudet olimme otettuja ...kai...me tiedettiin et se oli vitun hyvä..hehe...Jumalanpilkkaa.

Joo , mä olin alux epäilevälläkannalla, et tuleex tästä mitään, mut nyt on meitä semmonen viis -kuus ydinryhmää aina käytössä
-ideaali määrä tehdä jotain zydeemii...Joo tää toimii tällä jengillä, ja jos joku on pois joku voi ottaa sit aina uhden roolin lisää -ja taas tulee näitä kivoja viimehetkenmuutoksia kässäriin.

Tulkaa kaikki ihmeesdsä keväällä tsekkaan , ku meillä on oikeijn isompim jut´tu.
-Tää sovittelutoimistolle tilattu nuorisoväkivaltazydeemi kesti 25 minuuttia
ja joulukuvaelma 20 minuuttia.

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Zombieee (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.joulukuuta 2003 23.36

Meditaatio ja riitit ovat olleen minulle parantvien voimiensa ohella oiva luovuuden-
lähde -oikea meri. Suosittelen. Kirjastoista voi löytää erilaisiateoksiajoissanäitä meditatiivisia harjoitteita opetetaan....niin ja ehkä tietskarilla google-haullakin luulisijotain löytyvän.

Voisin 8kunhan kerkiin) laittaa z-galleryyn
jotain apuja tähän ongelmaan.

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: ekh (IP rekisteröity)
Päiväys: 6.helmikuuta 2004 14.23

...nollaa tilanne ja ota etäisyyttä...hyvä musiikki ja leffat ovat avuksi. Myös ystävien seura ja vaikka bailaus antavat uutta puhtia...

Re: ReReReRe: Perspiraatio sukassa...
Kirjoitti: mana (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.syyskuuta 2004 19.19

Onnitteluni

Kaikkea hyvää zombielle.. ja teidän projekteille.. vaikka onkin hiukan "maanista teksti" niin.. kyl siitä huomaa milloin on ilo irti.. ja innostus paistaa läpi jne..smiling smiley

On hieno homma,kun pystyy tuolleen vaan kehitteleen näytelmiä ja muita sellaisia.. ihtellä ollut vaikka millaisia.. ajatuksia mokomista.. näytelmä juttusiakin,mutta musiikki on vienyt liian vahvasti..

Ja mikä suuri vika onkaan.. Ajattelee liian laajalti.. ja sitten ei saakaan mitään poapoerille.. ja usein liia juoksevalla mielikuvituksella ajatukseni suodatetaan äkkiä romukopppaan..:p *joskus ihan omasta halusta tahdosta.. se usko itseensä...*

Mutta edellee onnitteluni zombieelle.,.

Ja sitten pikkusieluiselle.. Sanotaan,että taitailijalla tulee väistämä aina näitä pimeita kausia.. Silloinkin vain pitäisi vain kirjoittaa jotain.. Ihan vain jotain roskakin,koska se roska on se mikä pitää taidon yllä.. (joskus jopa roska saattaakin olla hieno timangi)

Siis.. jos ei sinspis oikein ole tullakseen.. tee niin surkeita juttuja kuin vain voit ajatellakaan..winking smiley

Hmm.. jaahas.. ja mitäs muuta.. Aivan..

Sivuston ylläpitäjälle onnittelut oivasta sivustosta...smiling smiley

mana

Re: Inspiraatio hukassa...
Kirjoitti: Silfide (IP rekisteröity)
Päiväys: 26.toukokuuta 2005 17.26

Mieti miksi sinulla on aina kiire ja yritä järjestää itsellesi aikaa. Runoja voi kirjoittaa mistä vain! Muista se. Ja onnea ajan järjestämisessä!



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.