Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Sivu: 1 / 14
onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Amanda (IP rekisteröity)
Päiväys: 31.tammikuuta 2005 21.48

Mikä määränpää meillä on? Onko missään järkeä? Käydä koulua, työssä..? Lopulta kuolemme.. Kaikki on vaan turhaa! Vois tulla jokin maailmanloppu... Elämästä ei selvitä hengissä..niinkuin sanotaan.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: onmycross (IP rekisteröity)
Päiväys: 15.helmikuuta 2005 0.53

Ei. Rakkaus yltää maailmanlopun yli, Rakkaus on tässä ja nyt. Tarkoitus on oppia rakastamaan.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Rainman (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.helmikuuta 2005 13.42

Käy www.rakkausrunot.fi :ssä ja eti sieltä sellanen kirjottaja kuin Rainman, eli mä, teksti "Totuus elämästä" antaa yhden vastausvaihtoehdon, Ei kyllä kovin lohdullista mutta kuitenkin.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Nebel (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.helmikuuta 2005 17.22

Meidän määränpäämme on minun mielestäni elää ja sitten kun kuolemme, synnymme uudestaan. Toiset ajattelevat, että ihminen omalla elämisellään tekee sen valinnan, päätyykö kuoleman jälkeen helvettiin vai taivaaseen. Toiset taas ajattelevat että kuoleman jälkeen elämä jatkuu paratiisissa. Toiset uskovat kuten minä, että kuoleman jälkeen ihminen lepää hetken aikaa ja syntyy uudelleen. Toiset eivät välttämättä usko mihinkään ja toiset uskovat johonkin, mitä en tässä maininnut. Mihin sinä uskot?
Mutta muista, että elämä on elämistä ja rakastamista varten. Elä siis täysillä, vaikka välillä se kurjalta tuntuu!

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: -Rudia- (IP rekisteröity)
Päiväys: 22.helmikuuta 2005 21.52

Elämä on turhaa. Lapsena oppi satujen kautta siihen, että elämä on onnellista. Sitten kun lopulta avasi silmänsä ja koki sen pahuuden, jota me ihmiset tuotamme ympäristöömme teoillamme... elämä alkoi vaikuttaa entistä enemmän mustalta kuin valkoiselta untuvalta, johon lapsena kietouduttiin. Elämä ei ole elämisen arvoinen, kun sen on nähnyt jo ensimmäisten kymmenen vuoden aikana... olen nykyään kahdeksantoista ja valmis kuolemaan... mitä elämässä on tarjottavaa minulle, kun se on jo tuhottu kauan sitten...

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Tapsu (IP rekisteröity)
Päiväys: 23.helmikuuta 2005 11.43

Elämä on juuri niin turhaa tai mielekästä, kuin siitä itse tekee.

SE että olisi jo jossain mitättömässä kymmenessä vuodessa nähnyt ja kokenut kaiken kokemisen arvoisen, on pelkkää melodramaattista roskaa, eikä kerro muusta kuin sokeudesta nähdä monimuotoinen maailma ympärillä. Uskotteko, että vaikkapa kymmenvuotiaan lapsen olisi parempi vaipua katkeraan kyynisyyteen tai murhata itsensä, koska hän on jo ehtinyt elää kaiken sen mikä on elettävissä?

Staasis on luonnoton olotila, ei mikään pysy ikuisesti samana. Kaikki on koko ajan liikkeessä ja koko ajan uutta, jos elää pelkän muistin varassa, se jää huomaamatta.

Elämä voi olla turhaa, mutta miksi kaiken pitäisi ollakaan hyödyllistä? Yksi taiteen määritelmä on, että se on toimintaa vailla käytännön tarkoitusta, keksittyjä juttuja, turhuutta. Käyttäkää mielikuvitusta, maalatkaa vaikka seinät punaisiksi tai ampukaa naapurianne vesipyssyllä, mutta älkää jääkö murehtimaan elämän turhuutta ja rajallisuutta. Ei kukaan ihminen eikä jumala tule tarjoamaan elämäännä sisältöä, on omissa käsissänne teettekö sillä jotain vai ette.

Tottakai elämä loppuu joskus, mutta rajallinen elämä on silti täynnä rajattomia mahdollisuuksia. Ei ole niin arkista ja yksinkertaista asiaa, etteikö siinä olisi ainutkertaisia yksityiskohtia. Täytyy vain osata katsoa avoimin silmin ilman muistojen ja olojensa hautomisen sumentavia silmälaseja. Ei elämää siksi kannata tyrmätä ja sanoa turhaksi, koska se loppuu. Sehän olisi kuin istuisi katettuun juhlapöytään ja itkisi katkerasti nälkäänsä ja silti kieltäytyisi syömästä, koska pöytään tarjoillaan vain 70 ruokalajia. Ylipäätään ihmettelen miksi pitäisi uskoa ja toivoa, että kuoleman jälkeenkin on elämää, jos ei elä ennen kuolemaa, niin mitä sillä "jatkoajalla" muka saavuttaa? En ymmärrä miksi pitäisi väkisin elää täysillä? Jos itselle sopii hiljainen elämä, jonka suurin järkytys on se kun puut syksyllä pudottavat lehtensä, niin mitä vikaa muka on? Jos se on mielekästä ja se tarjoaa kaikki tunnejärkytykset joita kaipaa, niin siitä vain. Tässä asiassa ei ole olemassa oikeaa eikä väärää, mutta vaivannäköä se vaatii, että oppii tuntemaan itsensä ja löytää paikkansa luonnon kiertokulussa. Edelleen, kukaan ei tule sitä(kään) tietoa tarjoamaan, vaan sitä on etsittävä itse. Ei pidä kuitenkaan asettaa itselleen ohjelmia ja päämääriä toisten mukaan, vaan toimia omista lähtökohdistaan ja yrittää tulla siksi joka on. Tähän etsimiseen kuuluu olennaisena osana eksyneenä ja tyhmänä harhailu, se miten siihen suhtautuu määrittelee turhautumisen määrän. Jos tahtoo heti perille, pettyy kun joutuu matkaamaan, myös etsiminen on osa päämäärää.

Mielestäni elämä ei ole turhaa, mutta siitä voi tehdä turhaa, jos keskittyy turhuuksiin, eikä elämiseen. Asiasta voisi kirjoittaa paljon enemmänkin, mutta en kirjoita; ainakaan nyt.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: rikkaat pojat ei tiedä (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.maaliskuuta 2005 19.09

miten niin musta ois ainakin kiva saada nauttia joskus omasta elämästäni

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Artcore (IP rekisteröity)
Päiväys: 19.maaliskuuta 2005 20.49

Itse olen ajatellut, että ainakaan yhteiskunnan / yhteisön painostuksesta ei kannata opiskella tai tehdä työtä. Tai käydä armeijaa. Elämässä pitäisi jokaisen tietää oma vapautensa ja tehdä asioita jotka OIKEASTI kokee tärkeäksi.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Sini Rusanen (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.toukokuuta 2005 17.33

Kaikki saa nauttia elämästä..eikä se ole turhaa tai tyhmää..se on jokaisen oma asia..saahan joskus olla myrtsinä ja inhota itseään..? ainakin mun mielest..!smiling smiley

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Silfide (IP rekisteröity)
Päiväys: 26.toukokuuta 2005 17.21

Olen itsekin monesti ajatellut, et onko elämä turhaa. Se riippuu ihan miten ajatellaan.. Toista mahdollisuutta ei saa, joten täytyy vai yrittää kovasti, jotta elämästä tulisi omasta mielestä mukava.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Kraida (IP rekisteröity)
Päiväys: 21.kesäkuuta 2005 22.17

Elämän sisin ja tarkoitus on yksinkertainen, he jotka rakastavat, ovat jo löytäneet sen.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Kraida (IP rekisteröity)
Päiväys: 21.kesäkuuta 2005 22.20

Elämän sisin ja tarkoitus on yksinkertainen, he jotka rakastavat, ovat jo löytäneet sen.

Joskus elämä potkii päähän ja masentaa, mutta kokonaisuudessa Elämä isolla E:llä on suuri lahja, jota ei kaikille ihmisille ole suotu! Kannattaa siis nauttia!Amanda Kirjoitti:
>
> Mikä määränpää meillä on? Onko missään järkeä? Käydä koulua,
> työssä..? Lopulta kuolemme.. Kaikki on vaan turhaa! Vois
> tulla jokin maailmanloppu... Elämästä ei selvitä
> hengissä..niinkuin sanotaan.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: -Sessha- (IP rekisteröity)
Päiväys: 23.kesäkuuta 2005 23.14

Onhan tämä elämä paskamaista aina välillä, mutta sitä kautta me kasvamme, jos ei muuhun, niin kuolemaan. Turhaa tai ei, minä en jaksa miettiä moista... minulla on elämä vasta alussa, voin tehdä vielä monia asioita, jos usko itseen vaan riittää... mutta jo pienestä asti lannistettu ihminen tietää, ettei yksi riitä, on oltava monta ennen kuin saa maan tasalle palaneen talon uudelleenrakennetuksi....

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Minya (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.heinäkuuta 2005 15.47

EI OLE! Liian harva ihminen tajuaa että ihmiselle ei ole suotu kauniimpaa ja arvokkaampaa lahjaa kuin ELÄMÄ. Se on jotain missä ei ole mitään järkeä, mutta ei tarvitsekaan olla: sillä on olemassa kaiken Luoja, Jumala, joka on luonut meidät antanut elämän meille lahjaksi. Älkää hukatko sitä turhaan, tehkää hyvää, rakastakaa, olkaa iloisia murheenkin keskellä. Sillä se päivä mitä toivoit todella tulee ja äkkiarvaamatta: kaikki tämä katoaa ja täältä Taivaaseen kaipaavat pääsevät kotiin. Siunaustasmiling smiley

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: LVL (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.heinäkuuta 2005 21.12

Minya puhuu pelkkää puppua. Ei ole mitään jumalaa tai taivasta, me maadumme, eikä ihmisillä ole sielua, se on runoilijoiden ja rakkausromaanien kirjoittajien keksintö...

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Perenner (IP rekisteröity)
Päiväys: 18.heinäkuuta 2005 21.21

Näihin kysymyksiin ei kannata suhtautua noin ehdottomasti, meillä ei ole mitään varmaa tietoa mitä ihmisen sielulle tapahtuu kuoleman jälkeen.

Ja vaikka mikä olisi, ihmisellä on sielu: se on se mikä tekee ihmisestä juuri omanlaisensa. Se että pilkkaa jotakin asiaa runoilijoiden keksinnöksi on yksinomaan typerää.

Sillä onko elämä turhaa ei ole loppujen lopuksi mitään väliä, sillä kaikesta huolimatta pelkkä olemassa oleminenkin on ihan mukavaa.

onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Minya (IP rekisteröity)
Päiväys: 22.heinäkuuta 2005 15.57

Pistä silmäsi kiinni, näet vain tyhjyyttä, pimeää jossa ei ole mitään. Ajattele maailmaa, sen runsautta ja kauneutta aikoinaan ilman ihmiskäden tekemiä tuhoja. Ajattele että jotain niin kaunista on voinut syntyä siitä tyhjyydestä. Sinä ajattelet ja tunnet. Sielusi elää! Se ei ole syntynyt tyhjyydestä, vaan siitä että Jumala on. Sinä et ole palkkää luuta, lihaa ja hermostoverkostoa. Sinä olet paljon enemmän jos vain haluat olla. Elämä ei ole turhaa jos et tee siitä sellaista itse.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: rigge (IP rekisteröity)
Päiväys: 23.heinäkuuta 2005 5.55

rakkaus

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Anna-Maija (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.marraskuuta 2005 5.22

Oi ei elämä turhaa ole. Katso luontoa, jokaisella elävällä oliolla, eliöllä on oma tehtävänsä, pienikin sellainen. Tehtävä tuottaa elämää. Niinpä myös ihmisellä, isommalla kosmoksella, on tehtävänsä jatkaa tätä eloa, yhteiskuntaa, jokainen pieninä ydinosinaan.

Tietysti sitä ihmettelee, mihin sitä koulua tarvitaan ja opintoja, mutta mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän tajuaa oppimisen syyn. Jonain päivänä jokin valintasi vaikuttaa toisen ihmisen elämään, joka taas vaikuttaa seuraavaan ihmiseen, ketjureaktiollla vaikuttaa lopulta koko maailmaan.

Elämme niin lyhyen ajan täällä, ymmärtääksemme täysin koko universumin merkityksen, joten ei saisi tappaa tiedon nälkäänsä. Ei elämä ole vain koulussa tai töissä käymistä, se on myös mielen rikastuttamista, muiden ihmisten huomaamista, kanssakäymistä.. Ei saisi lukkitautua standardisoituun "9 to 5" elämään, jossa ei ole muuta kuin työ ja raha.

Määränpää, se on kasvaa oikeaksi ihmiseksi, hyväksi ihmiseksi, sen etsimistä/oppimista ei saisi koskaan lopettaa. Mikä on ihminen? Ihminen ei ole eläin vailla tunnemaailmaa. Ihminen on muuta kuin primitiivinen olento vailla sivistystä.

Määränpäämme etsiminen on henkisellä ei fyysisellä tasolla. Fyysisellä tasolla tiedämme, että määränpäämme on ruumiimme katoaminen jonain tiettynä ajan kohtana. Olemme kaksi, ruumis ja henki. Ja se on henki joka ajattelee ja tuntee, ei ruumis. Ruumis on vain väline, joka antaa meille mahdollisuuden liikkua tässä maailmassa.

Kyllä elämästä voi hengissä selvitä , ei ehkä ruumiillisesti, mutta kyllä sitä voi jäädä ihmisten mieliin ja kirjojen väliin. Niin kuin joku on jo sanonut pois menneestä ihmisesta, että ihminen on olemassa niin kauan kuin joku häntä muistaa.



Cf.
>>Mikä määränpää meillä on? Onko missään järkeä? Käydä koulua, työssä..? Lopulta kuolemme.. Kaikki on vaan turhaa! Vois tulla jokin maailmanloppu... Elämästä ei selvitä hengissä..niinkuin sanotaan.>>

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Jane (IP rekisteröity)
Päiväys: 22.marraskuuta 2005 0.02

Tervehdys - elämä on turhaa"

EI SE OLE.
OLEMME TÄÄLLÄ TOISTEMME PEILEINÄ OPPIMASSA, TULLAKSEMME PAREMMIKSI IHMISIKSI JA RAKASTAAKSEMME TOISIAMME.
TEHDÄKSEMME TOISILLEMME SEN MITÄ TOIVOISIMME ITSELLEMME TEHTÄVÄN. TEHTÄVÄMME ON NAUTTIA ELÄMÄSTÄ JA VAATII TYÖTÄ ENNENKUIN MEILLÄKIN ON ANNETTAVAA SILLE.
SITÄPAITSI - ON HIENO TUNNE KUN HUOMAA OPPIVANSA KOKO AJAN JOTAIN UUTTA JA KYKENEE YHDISTÄMÄÄN UUTTA TIETOA JO OPPIMAANSA. VIISAUTTA ON LUKEA MYÖS PALJON KIRJOJA SILLÄ SE ON NOPEIN TAPA SUKELTAA TOISTEN IHMISTEN SIELUN SYÖVEREIHIN JA LAAJENTAA YMMÄRRYSTÄ LAAJALTI.
ELÄMÄ ON KAUNIS JA LUONTO YMPÄRILLÄ KÄSITTÄMÄTTÖMÄN UPEA SIELLÄ MISSÄ SITÄ EI OLE TUHOTTU.
TEE JOKAISESTA PÄIVÄSTÄ JUURI SELLAINEN KUIN HALUAISIT ETTÄ SE PARHAIMMILLAAN OLISI!

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: douzi (IP rekisteröity)
Päiväys: 24.kesäkuuta 2007 20.22

Vaikuttaa että jotkut on vähän tyhmiä. Ite en oo grinning smiley. Kai sitä nyt voi tän muutaman vuoden yrittää pitää hauskaa. Ja mistä sitä tietää sit jos vaikka saa elää joskus uuestaan sillee niiku. Tai jotain, en mä tiiä. Ei kai tässä mitäää turhaa oo ? Jos joku ajattelee et on turhaa ni sit voi vaikka ampua ittesä. Ite nyt ajattelin ainaki vaa pyöriä tässä elämän menossa mukana smiling smiley

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Coffin. (IP rekisteröity)
Päiväys: 1.heinäkuuta 2007 7.00

Ei elämällä ole mitään merkitystä. Haluan kuolla. Rakastan kuolemaa. Ajattelin tappaa itseni. Vihaan elämää. Vihaan ihmisiä jotka rakastavat elämää. Miksi tämä maailma ei voi jo tuhoutua?!

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: moondog-93 (IP rekisteröity)
Päiväys: 12.heinäkuuta 2007 22.12

ei.
"tarpeeksi pitkällä aikavälillä kaikkien eloonjäämisprosentti on nolla."

elämä on turhaa ainoastaan jos sitä ei elä.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: el hombre (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.heinäkuuta 2007 5.02

en tiiä joskus kaikki on turhaa mut sit heti kohta joku jo hymyilee sulle

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: jaakko (IP rekisteröity)
Päiväys: 6.elokuuta 2007 6.02

ihminen on heitetty elämään, tuomittu vapauteen kysymättä tahtooko sitä. Me ei tiedetä mistä me tullaan, mitä me ollaan tai mihin me oltais menossa. Ainoo asia mitä me varmasti tiedetään on että meidän elinpäivät on rajatut.

Minun uskontunnustus on lyhyt, En Tiedä!

Onni tuntuu olevan tila johon pääsee vain erityisessä ympäristössä, kuten buddhalaisten munkkien kanssa luostarissa tai valamossa, muuten taiteilijaelämässä helsingissä saa tyytyä outoihin ihmissuhteisiin ja lohtuun irrationaalisista asioista.

Naura jos uskot, jos et, sinulla ei ole muuta mahdollisuutta!

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: aapeli (IP rekisteröity)
Päiväys: 13.elokuuta 2007 2.05

Onko elämä turhaa ? Maailmassa on paljon turhaa muutakin kuin elämä...
Mitä varten elämme ? Täytyy verrata itseämme eläimiin. Luonnon kiertokulkuun. Elämme siis toisiamme varten. Sääsket elävät lintuja varten linnut taas jotain muita petoeläimiä varten jne.
Emme kait me ihmiset täällä pikkuruisella pallolla turhaan ole ?
On jokin tarkoitus minullakin ja sinullakin jota ainakin omalta kohdaltani selvitän kuumeisesti smiling smiley.
Yksi tarkoitus on lisääntyä. Jatkaa sukua. Toinen on nauttia sitten elämästä ?
Syödä, nukkua, valvoa. Siinä se perusta. Muu on kyllä turhaa.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Choirgirl (IP rekisteröity)
Päiväys: 27.elokuuta 2007 1.31

Siksi me ihmiset täällä kuolemme, koska mikä muu meitä ajaisi tekemään tekoja, niin hyviä kuin pahoja. Mikä meitä ajaa onnen etsintään, mikä meitä ajaa etsimään omaa paikkaa maailmassa ja mikä meitä ohjaa tekemään tekoja toisille. Me tiedämme, kuinka rajallinen maanpäällinen aika on.

Pienessä ajassa yritämme jättää itsestämme muistijälkiä sekä saavuttaa sen mikä on meille onnea lähinnä. Siksi mielestäni kuolema on olemassa. En ole uskonnollinen, mutta uskonnollinen ulottuvuus on silti lähellä näitä kysymyksiä pohtiessa. Kuolema on liian suuri asia edes yrittää järkeistää, eikä sitä mielestäni tarvitsekaan ymmärtää.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Nkina (IP rekisteröity)
Päiväys: 7.lokakuuta 2007 1.11

Tapsu kirjoitti että elämään pitää laittaa sisältöä. Voiskiko joku kertoa mitä? Taidetta? En ymmärrä taidetta. En osaa piirtää, enkä edes pidä siitä. En löydä eläämääni mitään sisältöä. Ei sitä voi itse päättää, jos ei vain saa töitä; koulutusta vastaavaa työtä. Se on voinut itse tehdä, hankkia koulutksen. Loput on kiinni muista, itse ei oikeasta voi päättää mitään. On vain aneltava muilta, jos ei synnyinlahjana ole saanut. Niin se vain life is shit and then you die.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: Andromeda (IP rekisteröity)
Päiväys: 15.joulukuuta 2007 15.13

Nkina: Elämäsi sisällöksi kelpaa vain asiat joista nautit. Jos nautit piirtämisestä, ei ole väliä "osaatko" vai et. Jos nautit juoksemista, älä kävele. Jos nautit huutamisesta, älä välitä vaikka muut kummastelee sinua.

Yksinkertaisesti: Tee sitä mistä nautit.

Re: onko elämä turhaa?
Kirjoitti: esa (IP rekisteröity)
Päiväys: 15.joulukuuta 2007 22.32

Olen elänyt melkein 50v. Muksut (3) alkaa olla jo aikuisia. Mutta ei minulla ole ku yksi ajatus mielessä ku itse tuho. En ole onnistunut missään. eikä ole mihin tukee. eikä ajatuksia jolle purkaa. eikä kuka minuu tukes ja ymmärtäs. tulee mielee kikö mulla ole enää mitää tarkoitusta elää?????

Sivu: 1 / 14


Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.