Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Lähteet
Kirjoitti: Nurmi (IP rekisteröity)
Päiväys: 17.huhtikuuta 2003 0.47

(Hilijasta täällä keskustelupalstalla.)

Jos, niin minkälaisia lähteitä käytätte runoudessanne? (Viittaatteko teoksiin, maalauksiin, toisiin runoihin, mystiikkaan tai muihin sellaissiin?)

Viimeisimpiä innostuksiani ovat olleet juutalaismystinen Kabballah-elämänpuu ja baha'iuskon historia ja ajatusmaailma kuin myös islam. Maalaukset (olen minä varmaankin ainakin viitannut yhteen Monet'n teoksista runon nimenä) joita olen käyttänyt ovat suurin osa Pietarin Eremitaasin seiniltä. Mukaan on nyt köyttynyt Etelä-Espanjan oliivipuutkin. Ja Kalevala on aika vahvana kaikessa mukana. Paikat missä on aivan juuri käynyt jäävät mieleen, esim. juuri tuo Venäjä ja Espanja. Se siitä.

Re: Lähteet
Kirjoitti: Asta (IP rekisteröity)
Päiväys: 28.huhtikuuta 2003 21.04

Enpäs taas ole kirjoittanut runoja ikuisuuksiin, mutta kiinnostuksen kohteet tietysti vaikuttavat omiin teksteihin. Erään fiksun miehen sanoin, me kirjoittajat vain suodatamme tätä maailmaa kauttamme.
Kirjoittajan persoona ikäänkuin välittyy tekstissä, mutta tietoisesti en ole ns. lähteitä käyttänyt, viittaukset tutuista asioista tulevat mukaan, jos ovat tullakseen. Kuvataide innoittaa mua kaikilla elämänaloilla. Postmodernismi ja luonto on myös isoja juttuja. Mä olen vasta äskettäin bongannut Venäjän upean kirjallisuuden ja taiteen, mutta en nyt sanoisi, että se luomuksiini olisi vaikuttanut. Tai hmm..tjaa. Kuvataiteisiin viittaamisessa on se hieno puoli, että lukija saa heti visuaalisenkin kuvan mieleensä, jos tajuaa viittauksen. Kabbalasta tiedän sentään hitusen, mutta tahtoisitkos valaista minua tuota bahaiuskoa koskien?

Re: Lähteet ja viitteet
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 28.toukokuuta 2003 15.52

Luulen että nuo viitteet ja lähteet kasautuvat palloksi päähäni, josta niitä poimin vahingossa, kuin alitajuntaani kehräten.

Re: Lähteet
Kirjoitti: Nurmi (IP rekisteröity)
Päiväys: 29.toukokuuta 2003 2.30

Baha'i on sellainen uskonto, joka tunnustaa Baha'u'llah'n toiseksi kristukseksi (hänhän oli Daavidin suora perillinen ja istui vallassa profetiaa toteuttaen). Tai siis Jeesuksen ja Baha'u'llah'n profeetoiksi. Siinä on pieni osa perusteista. Ei jaksa.

Re: Lähteet
Kirjoitti: Corellamus an Daremus (IP rekisteröity)
Päiväys: 16.syyskuuta 2004 16.49

Olisko fiksumpaa laittaa joku linkki siitä uskonnosta ja uskomuksesta esille.. Ei tarvisi selittää vaan antaa toisten lukea..

Järkeä vaiko ei?



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.