Ajatus-jäsen, Kirjaudu sisään

Runoja fantasian maailmasta
Kirjoitti: Darkstorm (IP rekisteröity)
Päiväys: 8.maaliskuuta 2004 19.53

Hei. Uutena Ajatuslaisena minulla on yksi runoihin ja niiden täällä (forumilla) julkaisemiseen liittyvä kysymys.
Minä olen jo usean vuoden ajan kirjoittanut suomenkielisiä, rytmiltään ja riimeiltään helppoja; ehkä vähän naiivejakin, mutta silti toivottavasti ei-kliseisiä runoja keski-aika- tyylisen fantasian teemoilta. Mieleni niitä tekee täällä näytille laittaa ja saada ehkä palautettakin - minua vain mietityttää, laitanko niitä tänne forumiin runo-puolelle vai lähetänkö ylläpitäjälle omaan runolokerooni laitettavaksi...niin, kummin teen? Vai käytänkö molempia keinoja, osa tänne ja osa lähetettäväksi? Vai lähtevätkö ne täältä? smiling smiley
Jotta ei pelkäksi kyselyksi menisi, liitän tähän lopuksi yhden runoistani - kun täällä muidenkin teoksia löytyy, hyppään rohkeasti joukkoon ja annan luettavaksi runoni nimeltä

Kesäyön hetki

Tumman metsän keskellä
on järvi hiljainen
Sen pinta peilaa pilviä
yötaivaan kesäisen

Hiljaisuuden rikkoo
laulu lintujen
sekä sävel vieno
haltiain huilujen

Kirkas ääni laulaa
yöhön murhettaan:
se omaa lastaan saattaa
paikkaan parempaan

Alla pinnan tyynen,
sylissä mustan veen
lepää ruumis pienen
järveen hukkuneen

Taivas yhä tummuu,
ei aika oottaa voi
Sävel laulun hiipuu,
yhä kauempaa huilu soi

Pian taas metsä nukkuu
ja rannat hiljentyy
Vain käki yksin kukkuu
kun aamuyö viilentyy

Runoja keskusteluakiolla
Kirjoitti: Harri Järvi (IP rekisteröity)
Päiväys: 9.maaliskuuta 2004 14.06

Hei,

valinta on sinulla. Mieluiten runoja julkaistaan Ajatuksessa, niin kuin muitakin teoksia, jolloin ne päätyvät linkeiksi myös taiteilijan taiteilijasivulle, ja ne on suuremman yleisön helposti saatavilla.

Mutta jos haluat lähettää runosi keskusteluakiolle keskustelun aiheeksi tai erityisesti kommentoitavaksi tai ehkä jopa muokattavaksi, voi sen tehdä.

En lisää automaattisesti keskustelualuakiolle lähetettyjä runoja Ajatukseen.

Lisättävät runot tulee lähettää Ajatuksen nurkkauksen kautta.

-Harri

Re: Runoja fantasian maailmasta
Kirjoitti: primpses (IP rekisteröity)
Päiväys: 4.tammikuuta 2007 20.47

Mielestäni runossa oli tunnetta mukana, ja se oli hieman alakuloinen.. Itsekkin kirjoitan runoja, tuollaisia fantasia, jne. runoja. Toki kun asuin usassa kaksi vuotta sieltä lähti mukaan tämä intiaani teemakin. smiling smiley Runosi oli kaunis. Pitää itsekkin laittaa runojani tänne, kunhan kerkeän.



Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän Forumiin.
This forum powered by Phorum.